למרות ממשלת המעבר: מינוי קבוע ליו"ר "וועדת גולדברג"

אליהו גרין No Comments on למרות ממשלת המעבר: מינוי קבוע ליו"ר "וועדת גולדברג"

לפי הפרסום, המינוי הינו לתקופה מלאה של שמונה שנים כיוון שהיועמ"שית אינה מאפשרת מינוי לזמן קצוב או להחלטה אחת בלבד. ביום ראשון צפויה הממשלה להצביע על מינויו

צילום: יונתן זינדל Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, אישרה לראש הממשלה יאיר לפיד, למנות את השופט לשעבר מני מזוז, ליו"ר הוועדה למינוי בכירים – חרף כללי הריסון בתקופת בחירות. זאת, על מנת להבשיל את מינוי הרמטכ"ל בתקופת הבחירות. כך פרסם הערב (חמישי) העיתונאי נטעאל בנדל ב"ישראל היום".

לפי הפרסום, המינוי הינו לתקופה מלאה של שמונה שנים כיוון שהיועמ"שית אינה מאפשרת מינוי לזמן קצוב או להחלטה אחת בלבד. ביום ראשון צפויה הממשלה להצביע על מינויו של מזוז, אך במקביל כבר מחר בבוקר תוגש לבג"ץ עתירה נגד המינוי, אשר עשויה לעכב גם את מינוי הרמטכ"ל.

"הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה", הוקמה מכוח החלטת ממשלה בשנת 1999 ובוחנת את כשרותם והתאמתם לתפקיד של שבעה בכירים במיוחד בשירות המדינה טרם מינויים הסופי. לפי ההחלטה הרשמית תפקידה של הוועדה הוא "להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שמא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים".

בראש הוועדה עומד לרוב שופט בכיר בדימוס וחברים בה גם נציב שירות המדינה ושני נציגי ציבור. כיום עומד בראש הוועדה שופט העליון בדימוס וחברים גם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, משה טרי ופרופ' טליה איינהורן.

שבעת התפקידים שהמועמדים להם נבדקים על ידי הוועדה: הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציב בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד בנק ישראל.



0 תגובות